vaše noha v pohybu

vaše noha v pohybu

vaše noha v pohybu

vaše noha v pohybu

vaše noha v pohybu

Vaše chodidlo vykonává konstantní řadu akcí a reakcí, které pohání, podporuje, odpružuje a vyvažuje vaše tělo při pohybu. Jak běžecké držení těla pracuje, zde uvádíme jako příklad na typické držení těla při běhu, který zahrnuje odraz, zvedání kolen, nožní rotaci, dopad chodidla a pronaci.

držení těla má čtyři odlišitelné fáze:

fáze dopadu a podporyfáze mezipolohyfáze pohybu vpředfáze odpočinku

fáze dopadu a podpory

Začíná ve chvíli, kdy se chodidlo dotkne země. Během milisekund chodidlo musí podstoupit tlak 2–3krát vyšší než je hmotnost celého těla. V tento moment začíná pronace.

fáze mezipolohy

Začíná poté, co chodidlo dosahuje maximální pronace (když je chodidlo uprostřed své fáze přetáčení dovnitř směrem k palci).

fáze pohybu vpřed

Začíná ve chvíli, kdy se pata začíná zvedat od země. Během této fáze se spodní část chodidla připravuje zdvihnout celé tělo od země. Je velmi důležité, aby bota během této fáze nabídla adekvátní kontrakci pro posílení pohybu vpřed.

fáze odpočinku

Začíná ve chvíli, kdy se chodidlo zvedne ze země a následuje rotaci nohy. Během této fáze se jeho spodní část připravuje na další dopad.

poznejte svůj typ chodidla

Předtím, než si zvolíte vhodný typ obuvi, byste měli znát typ svého chodidla. Toto Vám zajistí koupi obuvi, která plně vyhovuje vašim potřebám a vaší biomechanice.

Na první ozkoušení Vám mohou boty, které si vyberete, vyhovovat. Ale to, jestli je obuv opravdu vhodná pro Váš typ chodidla, zjistíte až po delší době strávené sportovní aktivitou.

Provozovatel stránek nezodpovídá za případnou újmu na zdraví či způsobená zranění.